Scroll to Content

FASHION WEEK

Är du fortfarande i funderingsstadiet så vill vi gärna bjuda ut dig på en provkörning i någon av våra Boozt.com edition bilar. För vi sa väl också att vi är huvudpartner till Fashion Week 2016 i Stockholm och att du även kan vinna två VIP-biljetter till en exklusiv visning under veckan när du provkör någon av våra Boozt.com edition-bilar? 

Sedan starten 2005 har Fashion Week Stockholm varit en av de ledande modeveckorna i norra Europa. Två gånger per år samlas Sveriges främsta designers, såväl välkända varumärken som upcomers, för att presentera deras kommande kollektioner för press, inköpare och andra intressenter. Mode och kläder är något som ständigt förknippas med ordet design och har gjort i urminnes tider. Med en stark vision och ett fokus på just design är det en spännande plattform som ligger till grund för samarbetet mellan Peugeot och Fashion Week Stockholm under 2016.

”Klädbranschen är en av de branschen där vi ser innovation, nytänkande och spännande kontraster för första gången. Många idéer, inspiration och känslor hämtas just inom mode för att sedan appliceras på andra branscher”

”Att få vara en del av den branschen och se dess aktörers kreationer på ett tidigt stadium, är väldigt inspirerande och lärorikt”

”Vi ser det som en spännande plattform för Peugeot som varumärke och med de starka globala visioner som finns inom just ordet design, så kan vi inte tänka oss en bättre plattform än just Fashion Week för att presentera våra senaste tillskott i produktfamiljen” menar Robin Jacobsson, Head of Marketing – Peugeot Sverige

Under 2016 lanserar Peugeot flertalet nya bilmodeller där framförallt nya 2008 och kommande 3008 tar ett ytterligare steg inom bildesign. Ordet design är genomgående för Peugeots modeller och något vi är väldigt stolta över.